Pikiety „Wolne media” 09.01.2016

Zmiany w ustawie o radiofonii i telewizji czekają na podpis prezydenta. Szefów mediów publicznych będzie teraz mianować minister skarbu. Dziennikarze zwracają uwagę, że usunięcie gwarancji niezależności publicznej telewizji i radia, jest „naruszeniem norm Rady Europy i danego przez polską konstytucję niezależnemu organowi (KRRiT) mandatu do stania na straży szeroko pojętego interesu publicznego w radiofonii i telewizji”.

Telewizja Polska i Polskie Radio staną się stacjami nie publicznymi, a rządowymi. Wrócą czasy Komitetu d/s Radia i Telewizji. Spotkajmy się razem pod hasłem WOLNE MEDIA w sobotę o 14.00 w Warszawie na Pl. Powstańców Warszawy albo w innych miastach. Nieważne czy oglądamy TVP albo słuchamy Polskiego Radia. Nieważne czy lubimy tych czy innych dziennikarzy. Chodzi o zasadę – niezależne media to jedna z gwarancji demokratycznego państwa. Bądźmy w sobotę z nimi!!!

Lista miast, w których odbędą się manifestacje 9 stycznia 2016 roku:

Warszawa, budynek TVP, pl. Powstańców Warszawy 7, godz. 14:00-16:30
Białystok, przed TVP Białystok, ul. Włókiennicza 16a, godz. 14:00
Bielsko-Biała, pl. Bolesława Chrobrego, godz. 12:00
Bydgoszcz, pl. Wolności, godz. 14:00
Częstochowa, pl. Daszyńskiego, godz. 12:00
Gdańsk, Złota Brama, godz. 13:45
Gorzów Wielkopolski, Stary Rynek, godz. 14:00
Katowice, rynek przy pomniku Harcerzy Września, godz. 14:00-16:00
Kielce, pl. Moniuszki pod pomnikiem Sienkiewicza, godz. 13:00
Konin, ul. Dworcowa, godz. 12:00
Kraków, al. Słowackiego (pod Radiem Kraków), godz. 14:00
Lublin, pl. Litewski, godz. 14:00
Łódź, ul. Narutowicza 13, godz. 12:00
Opole, Radio Opole, ul. Strzelców Bytomskich 8, godz. 14:00-16:00
Poznań, pl. Wolności, godz. 12:00
Rzeszów, TVP Rzeszów, al. Kopisto, godz. 14:00
Szczecin, pod pomnikiem Czynu Polaków, godz. 12:00
Wrocław, pl. Solny, godz. 14:00
Zielona Góra, Stary Rynek przy Ratuszu, godz. 14:00
Zakopane, pl. Niepodległości, godz. 14:00


Manifestacje poza granicami RP:
Czechy, Praga, Palackého nàmesti, godz. 14:00
Wielka Brytania, SW1A Londyn, Richmond Terrace, godz. 14:00
Szwecja, Sztokholm, pod Ambasadą RP, godz. 14:00

Manifestacje Wolne Media 09.01.2016

 

 

Dodaj komentarz

156 komentarzy do "Pikiety „Wolne media” 09.01.2016"

Powiadom o
avatar

Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Iza
Iza
2 lat 3 miesięcy temu

A co z Toruniem?

Ryszard
Ryszard
2 lat 3 miesięcy temu

Ja przychodzę pod pomnik Kopernika o 12.00. Mam nadzieję, że nie będę sam.

Ryszard
Ryszard
2 lat 3 miesięcy temu

Chyba że zostanie ustalona inna godz :)

Mariusz
Mariusz
2 lat 3 miesięcy temu

Komentarz Mirka wszystko wyjaśnia. 23.01.2015 a nie jutro, żeby nie zrobiż wrażenia kilkudziesięciu zaledwie osób . Pozdrawiam

Kasia
Kasia
2 lat 3 miesięcy temu

A Gdańsk?

Alina
Alina
2 lat 3 miesięcy temu

Złota Brama o 13.45

Anna
Anna
2 lat 3 miesięcy temu

Łódź. Słyszałam że Narutowicza 13 pod TVN o 12 ale to trzeba potwierdzić.

Maciek
Maciek
2 lat 3 miesięcy temu

Na prawdę wystarczy przeczytać listę powyżej. I będzie wiadomo, że nie pod tvn-em tylko siedzibą TVP Narutowicza 13.

Asia
Asia
2 lat 3 miesięcy temu

A Londyn?

ala
ala
2 lat 3 miesięcy temu

A Toronto?

Arkadiusz
Arkadiusz
2 lat 3 miesięcy temu
Dzisiaj widziałem wypowiedzi Kępy u Olejnik. Jedne z wielu irytujących wypowiedzi i działań ludzi obecnej władzy między innymi o mediach. Nie można być obojętnym na to co się dzieje. To nie jest łamanie prawa i brutalne zawłaszczanie w białych rękawiczkach, tylko w brudnych gumowcach. Co więcej uważają chyba, że społeczeństwo jest tak durne i zajęte sprawami bytowymi, że mogą mówić coś innego, a robić coś przeciwnego. Zawsze drażni mnie, gdy ktoś uważa się za tak mądrego, że da radę wcisnąć mi najbardziej absurdalną głupotę. Otóż nie wciśnie ! Sporo oglądam informacji i wyrabiam sobie zdanie nie z komentarzy, ale z… Czytaj więcej »
eleonoraztoledo
eleonoraztoledo
2 lat 3 miesięcy temu

Moje odczucia , gdy próbowałam słuchać posłanki B. K., były identyczne. Naprawdę mają nas za debili. Na szczęście ktoś do mnie zadzwonił i nie zdewastowałam swojego telewizora. Czy istnieje sposób, żeby zachęcić redaktor M. O. do zapraszania ludzi, z którymi warto rozmawiać, czyli nie-polityków? Ci zawsze potraktują występ w telewizji jak audycję wyborczą. To tak bezgranicznie nudne.

Maciek
Maciek
2 lat 3 miesięcy temu

Niestety nie możemy liczyć na brak zapraszania aparatczyków PiS do TVN gdyż TVN-owi nadal bardziej zależy na robieniu biznesu na show medialnym i słupkach oglądalności niż na obronie Polski i demokracji. Są jednym z tych mediów, które mają na sumieniu propagowanie głupoty i pustosłowia, przez co nawet największy kretynizm staje się prawdą objawioną dla mniej rozgarniętej części społeczeństwa.

MAgda
MAgda
2 lat 3 miesięcy temu

Nie masz racji – właśnie dlatego,że TVN stara się być w miarę obiektywny,zaprasza PISiorów. I bardzo dobrze,bo to co wygadują ostatecznie zniechęci nieprzekonanych…
Gdyby zapraszali przedstawicieli tylko jednej opcji,tym samym upodobniliby się do właśnie powstającej TV rządowej

Simonn
Simonn
2 lat 3 miesięcy temu

Ale media nie sa polskie tylko niemieckie

Edward
Edward
2 lat 3 miesięcy temu

w radiu Zet o 9.00 podali Woronicza jako miejsce w Warszawie. To pomyłka?

Barbara
Barbara
2 lat 3 miesięcy temu

Ja też czekam na potwierdzoną informację o Łodzi

Małgorzata
Małgorzata
2 lat 3 miesięcy temu

potwierdzam, Łódź godzina 12.00 pod budynkiem TVP Narutowicza

Janek
Janek
2 lat 3 miesięcy temu

Nie możemy zapominać, że to kościół zafundował nam Rydzyka i PiS. Gdyby tak odpuścić sobie na znak protestu kilka mszy, to ktoś może by poszedł po rozum do głowy. Bo strata finansowa i perspektywa dalszego odpływu owieczek powinny skłonić do opowiedzenia się po dobrej stronie mocy…

Maciej z Poznania
Maciej z Poznania
2 lat 3 miesięcy temu

Ja zrobiłem prosty myk, policzyłem ile w ciągu roku daję z rodziną na tacę i cała tą kwotę(ok 350zł) przeznaczyłem na WOŚP. Od teraz po prostu nie kładę na tacę nic. Myślę że fajnie byłoby gdyby KOD włączył się w WOŚP i zastąpił żołnierzy i strażaków którym zabroniono brania udziału

Irena
Irena
2 lat 3 miesięcy temu

Tak, to kościołowi PiS zawdzięcza swoje zwycięstwo. To księża kładli ludziom do głów, na kogo mają głosować. Ludziom, którzy nie bardzo orientują się w polityce i ekonomii. Ludziom, dla których ksiądz to autorytet albo i prawie święty. To kościołowi zależy, aby naród był posłuszny, mało myślący i ogólnie zacofany. Wtedy da więcej na tacę.

Fair Play
Fair Play
2 lat 3 miesięcy temu

Zaprawdę nie wiem o czym Pani mówi – widziała Pani statystyki ostatnich wyborów ? – ile osób w najmłodszej grupie wiekowej zagłosowało na PiS – naprawdę sądzi Pani, że ci młodzi ludzie poszli po poradę do księdza albo zagłosowali bo tak im babcia kazała ? Dlaczego odmawia Pani innym ludziom prawa do innych poglądów, do tego, że mogą mieć powody aby tak czy inaczej głosować ? To już nie jest demokracja – to pachnie nietolerancją i dyskryminacją !!!

Maciej z Poznania
Maciej z Poznania
2 lat 3 miesięcy temu

Na PIS głosowali tylko Ci młodzi którzy dali się przekupić 5-cioma stówkami na miesiąc. Moja wolność słowa i sumienia jest warta znacznie więcej

kiki
kiki
2 lat 3 miesięcy temu

Czyżbyś nie słyszał słów swojego guru na obchodach u Rydzyka że zwycięstwo zawdzięcza KK.
Tak więc doczytaj i dooglądaj, guru akurat teraz wreszcie przyznał się do tego o czym wielu wie od dawna. KK to święta krowa, okupant w naszym kraju okradający nasze naiwne owieczki bez skrupułów.

Maciek
Maciek
2 lat 3 miesięcy temu
Pani Irena mówi o tym, że od lat kościół wyraźnie daje do zrozumienia za kim stoi, a PiS wyraźnie z kościołem się utożsamia perfidnie go wykorzystując. Młodzi ludzie mają zupełnie inne kryteria oceny. Są nimi: brak perspektywy historycznej i realnej oceny sytuacji. Młodzi ponadto podatni są na manewry wizerunkowe nie potrafiąc przy tym słuchać między słowami i odczytywać prawidłowo intencji. Nie mają też wyobraźni co do skutków swoich wyborów. PiS sprytnie wystawiło marionetki mające zaimponować stylem i wprowadzeniem czegoś nowego „lepszego”-sprytny trick. bazując na zużyciu starej władzy.Głosowali na łagodną Szydło i odpicowanego młodzieżowego Dudę, za którymi stoi aparat władzy autorytarnej… Czytaj więcej »
Luca
Luca
2 lat 3 miesięcy temu

To nie kościół jest winien, choć sam od niego stronię. To zasługa PO niestety, a raczej jej grzech zaniechania. Betonowy elektorat i tak zagłosowałby na PiS. Ważniejsze były te głosy, które oddali ludzie kierujący się własnymi opiniami i zdaniem, ale zawiedzeni bezczynnością PO. Młodzi ludzie niestety nie pamiętają tego co działo się 10-8 lat wstecz za rządów niesławnej koalicji PiS/Samoobrona/LPR i mieli nadzieję, że PiS zmieni coś więcej niż TK, Konstytucję i ustawę medialną. No i się zawiodą…

Maciek
Maciek
2 lat 3 miesięcy temu
Masz rację Luca. Jednakże Kościół też ponosi winę w postaci nie odcięcia się od sfery politycznej kraju. Wręcz buciorami w nią wchodząc. Ponadto. Z jakiej paki zaprasza się hierarchów na uroczystości państwowe? Z bardzo prostej przyczyny. To kółeczko wzajemnej adoracji ma jeden cel. Dalej ogłupiać ludzi i robić z nich swoich niewolników mentalnych, jadąc przy tym na najprostrzych instynktach strachu, zagrożenia, osaczenia, wrogości do nieznanego i innego. Tak buduje się społeczeństwo babek i dziadów mocherowych, gotowych do przemocy za nie ten emblemat na mikrofonie dziennikarskim. To jest chrześcijaństwo?. Doszliśmy do takiej mutacji myśli w tych pustych głowach, nawiązujących już prawie… Czytaj więcej »
Adam
Adam
2 lat 3 miesięcy temu
Kościół K. nie winien, bo dba jak każda organizacja, o swój interes – dotacje, nadania, mniejsze lub zerowe podatki od różnorakiej działalności, mniejsze lub żadne wyroki na księży przestępców itp sprawy – które zależny od hierarchii kościelnej PiS będzie szczodrą ręką załatwiał. Ale metody są wredne – przestrogi i nakazy z ambon na kogo głosować, a na kogo nie, nawet w niektórych kościołach kartki z nazwiskiem wręczane „mniej gramotnym” – w efekcie 70 % wyborców wiejskich i z małych miasteczek głosowało na PiS (dane statyst. Kom. Wyb.). W tym sensie to jednak KK jest winien takiego, a nie innego wyniku… Czytaj więcej »
Fair Play
Fair Play
2 lat 3 miesięcy temu

Proszę nie zapominać gdzie i kiedy najczęściej spotkasz wolontariuszy WOŚP – w niedzielę po kościołem :)

Luca
Luca
2 lat 3 miesięcy temu

Nie pod kościołem, ale w okolicy kościoła lub po drodze do niego. To spora różnica, zważywszy że księża w wielu parafiach w poprzednich latach wręcz nie pozwalali wolontariuszom kwestować, jak to Pan/Pani ujął/ęła – „pod kościołem”.
A dlaczego w okolicy kościoła? Nie trzeba mieć tytułu magistra by się domyślić – bo tamtędy w niedzielę chodzą ludzie. Zapewniam, że gdyby Orkiestra grała w dzień powszedni, żadnego wolontariusza by tam nie uświadczył.

kiki
kiki
2 lat 3 miesięcy temu

Skoro kościoły rosną jak grzyby po deszczu to trudno je ominąć. Poza tym właśnie dla kasy KK walczy z Owsiakiem, ale niedoczekanie KK. Nie ma szans.

malinovy
malinovy
2 lat 3 miesięcy temu

Przy tej ilości kościołów nie jest to trudne. Co krok kościół, co dwa kombinat liturgiczny. Wolnego miejsca brak, duszno się robi od kadzideł.

Maciek
Maciek
2 lat 3 miesięcy temu

A co? Powinni mieć zakaz w ramach otwartości kościoła na bliźniego? Już nie mogę pisać o tej czarnej mafii politycznej. Szkoda dnia i humoru.

ALA
ALA
2 lat 3 miesięcy temu

A GDZIE NIBY MAJĄ KWESTOWAĆ – NA CMENTARZU?????????Tam w niedziele prawie nikogo nie ma !!!!!!!!!!!!!!!

korkut
korkut
2 lat 3 miesięcy temu

Jestem rzymskim katolikiem i chciałbym ze swoją wiarą czuć się „u siebie” w Polsce, a w szczególności wśród obrońców demokracji. Każdy ma prawo do własnych odczuć i ocen, ale równocześnie każdy ma prawo do poszanowania. Chyba to przekonanie nas łączy. Dziękuję za zrozumienie.

Rodz
Rodz
2 lat 3 miesięcy temu

To ze jestes katolikiem to jest Twoj prywatna sprawa. Nie bardzo wiem co masz na mysli mowiac ze: „chciałbym ze swoją wiarą czuć się „u siebie” w Polsce”. Nie zauwazylem, zeby w tym kraju ktos Ciebie napastowal z tego powodu a to jakie ma zdanie o organizacji do ktorej nalezysz jest jego, jak zauwazyles: „prawo do własnych odczuć i ocen”.

eratyk
eratyk
2 lat 3 miesięcy temu

Skoro nie dajesz na tacę to co robisz w kościele razem ze swoją rodziną – lepiej idź do parku na spacer albo lepiej poczekaj jak spotka twoją rodzinę coś złego – może jakiś wypadek i wtedy pójdź do kościoła się pomodlić o wybaczenie. Na razie nie chodź i nie zajmuj miejsca innym odszczepieńcu.

Maciek
Maciek
2 lat 3 miesięcy temu

O ile mi wiadomo taca jest dobrowolna, a kościół jest dotowany z budżetu. A co , nie? A pensje dla kleru w szkole? A jak masz mało na niej to napisz do Watykanu żeby dołożyli z kasy którą niektórzy zdefraudowali. Ponadto Franciszek czyści skarbiec z rupieci. Taa. Po wypadku tylko do kościoła napełnić tacę. Bardzo jestem dumnym odszczepieńcem gdyż mam jeszcze mózg zamiast wody święconej. I mam jeszcze coś, co bardziej niezawodne od każdej religii. Sumienie.

Marek
Marek
2 lat 3 miesięcy temu

„eratyk” Widać że piszesz dla zrobienia fermentu.
Mimo, że nie warto odpowiadać na zaczepki dam podobną radę: jeśli przychodzisz do kościoła aby dać na tacę z myślą, że będzie wybaczone to dawaj nawet 1000 zeta. Myślący katolicy idą raczej w takich momentach do spowiedzi.

Jadwiga
Jadwiga
2 lat 3 miesięcy temu

A było tak miło… Czuć smrodek… Czy tak trudno pokazać wyższość i klasę demokracji? przecież bronimy Konstytucji RP w całości a nie wybiórczo. Szanujmy się jak przystało na gorszych Polaków. Wiele uśmiechu dla siebie i wzajemnie :)))

Tadeusz
Tadeusz
2 lat 3 miesięcy temu

Myślę, że nie należy mieszać tych spraw: Kościoła i jego (złego) wpływu na nasz kraj ze zbiórką na WOŚP. Niech każdy sam zdecyduje , na co przeznacza swoje pieniądze. Ja zachęcam, byśmy w tym roku masowo poparli Jurka Owsiaka i swoją obecnością, i hojnością (chociaż nie jako KOD,lecz po prostu obywatele). Pozdrawiam wszystkich uczestników tej dyskusji.

Jadwiga
Jadwiga
2 lat 3 miesięcy temu

:) i o to chodzi, bo „warto być przyzwoitym” Wł. Bartoszewski… polecam „Lepiej palić fajkę niż czarownice” ks. Adam Boniecki, żywy przykład mądrego człowieka – księdza. Za trzy dni WOŚP, 14-16 lipca Przystanek Woodstock i 26-31 lipca ŚDM – polecał.

Jadwiga
Jadwiga
2 lat 3 miesięcy temu

…błąd /ostatnie słowo wyżej polecał a winno być polecam:) dodał – przyjemne z porzytecznym :)

Włodzimierz
Włodzimierz
2 lat 3 miesięcy temu

Gdzie i kiedy Gdańsk ? Nie dajcie nam zasnąć lub zgorzknieć z bezsilnej złości przed telewizorami ! Gdy tzw. politycy jak p. Kempa ( nie Kępa panie Arkadiuszu ) mówią dużo i bez przerwy ( i bez kropki ) uważając się za wykładnię prawa i mądrości, pouczając ludzi którym do pięt nigdy nie dorosną – no ” jaśnista krew mnie zalewa ” jak mówiła kiedyś nieoceniona pani H. Krzywonos. Z każdym dniem trudniej jest wytrzymać, a my zamiast wzmóc aktywność czekamy. Czy nie prześpimy? Więc kiedy i gdzie Gdańsk?

ALA
ALA
2 lat 3 miesięcy temu

GDAŃSK,09.01.2016 GODZ.13,45

Jola
Jola
2 lat 3 miesięcy temu

A gdzie jest Rzeszów?!!!

Lukasz
Lukasz
2 lat 3 miesięcy temu

Zapraszamy tez na manifestacje w Pradze – przed Ambasada – w sobote o 14:00.

Nina
Nina
2 lat 3 miesięcy temu

Łukasz, nie wiesz przypadkiem dalczego w artykule powyżej jest podany jako mejsce spotkania Plac Palackiego?

Ponieważ z moich informacji (a mieszkam w Pradze od 15 lat) Ambasada znajduje się przy ulicy Valdštenskiej 8 (i nic się na jej lokalizacji nie zmieniło).

Pozdrawiam,

Nina

Lukasz
Lukasz
2 lat 3 miesięcy temu

Wiem, zmieniłem miejsce, ponieważ pierwotny plan z Pragą nie wypalił. Nie zdążyliśmy zgłosić w terminie, poza tym znajduje się w odległości mniejszej niż 100m od Senatu i nie wolno tam tworzyć zgromadzeń. Z informacji, jaką otrzymaliśmy od magistratu wynika, że możemy tę manifestację zrobić na Palacaku: „Pro konání shromáždění dne 9. 1. 2015 Vám doporučuji zvolit místo na Palackého nám. v Praze 2, před pomníkem Františka Palackého, kde se mohou konat shromáždění v době od 10:00 h do 20:00 h bez oznámení (kromě 1.5, 28.10. a 17.11.).” Poinformowałem od razu KOD, i dlatego zmiana :)

Lukasz
Lukasz
2 lat 3 miesięcy temu

Oczywiście w pierwszym zdaniu miało być „pierwotny plan z Ambasadą” :)

Nina
Nina
2 lat 3 miesięcy temu

Dzieki za odpowiedz :-)

Jadwiga
Jadwiga
2 lat 3 miesięcy temu

A co z Kielcami, może przed Radiem na ul. Radiowej lub TVP3 przed KCK ??? Czy przed UW ?

Ludwika
Ludwika
2 lat 3 miesięcy temu

Chętnie bym uczestniczyła, jeśli taka pikieta odbyłaby się w Łodzi. Czy koordynator regionu łódzkiego coś planuje? Lepiej, aby było nas więcej. Pozdrawiam Ludwika

macior
macior
2 lat 3 miesięcy temu

Na Narodowe nie zapłacę złamanego centa

Kamil
Kamil
2 lat 3 miesięcy temu

Czy i o ktorej odbedzie sie domonstracja 09.01.2016 pod konsulatem w Hamburgu?

Astrid
Astrid
2 lat 3 miesięcy temu

mnie tez interesuje Hamburg – do Berlina nie dam rady!!!

Astrid
Astrid
2 lat 3 miesięcy temu

Andrzeju masz racje, a wiec pod konsulatem o14-tej

Darek
Darek
2 lat 3 miesięcy temu

Nie dam rady 09.01.16, ale jestem z wami.Moze nastepnym razem.
Pozdrawiam Darek z Cux…

Andrzej
Andrzej
2 lat 3 miesięcy temu

Ludzie….dajcie znak ze jestescie, macie konsulat to „dzialajcie”…jest was dwoje, Kamil i Astrid…moze ktos dolaczy…tak powstal KOD !……..nikt sie nie pytal czy ktos dolaczy.

Anna
Anna
2 lat 3 miesięcy temu

Ja bym dodała do haseł wolne media jeszcze WOLNY INTERNET !!!
Bo skoro bez nakazu sądu będą mogli przeglądać nasze fora, poczte itp … Zgroza.

stefan
stefan
2 lat 3 miesięcy temu

wolno to wy myślicie

Jedi
Jedi
2 lat 3 miesięcy temu

Stefan, a co Ty wiesz o ludziach, którzy tutaj piszą?

Darek
Darek
2 lat 3 miesięcy temu

(„wolno to wy myślicie”) Halo Jedi A moze on ma racje?Pewnie jest wtajemniczony i zna plany.

Maciek
Maciek
2 lat 3 miesięcy temu

No to powiedział co wiedział. Erudyta

Przemek
Przemek
2 lat 3 miesięcy temu
w tym kontekście warto zwrócić uwagę na fakt w jakich okolicznościach w 2010r powołano aktualnie urzędujących członków KRRiT tj. niezależnego organu jak napisano w powyższym apelu,- tak się złożyło, że po katastrofie smoleńskiej pełniący obowiązki Prezydenta RP Bronisław Komorowski przychylił się do stanowiska Sejmu i Senatu (zdominowane przez PO) w sprawie odrzucenia sprawozdania z działalności za 2009r KRRiT co było podstawą do skrócenia kadencji i odwołania ówczesnych członków KRRiT – powołano wówczas oczywiście „ekspertów” czyli np. p. Jana Dworaka od 2001r. działacza PO, p. Krzysztofa Lufta członak PO kandydata w wyborach parlamentarnych w 2007, p. Stefana Pastuszka senatora PSL itd.… Czytaj więcej »
korkut
korkut
2 lat 3 miesięcy temu
Złe postępowanie poprzedniej władzy nie daje obecnej prawa do postępowania jeszcze gorzej. Poprzednia władza stwarzała chociaż pozory przestrzegania zasad: jakieś konkursy, czekanie do końca kadencji… Obecna te zasady likwiduje i wprowadza jedną: niech nikt i nic nie staje nam na przeszkodzie. Dlatego właśnie sympatyzuję z KOD-em, bo w jego działaniach widzę najskuteczniejszą formę wyrażenia mojego oczekiwania: przywróćmy zasady i przestrzegajmy ich. Wszyscy. Przy czym przestrzeganie zasad nie dotyczy tylko ludzi na szczytach władzy. Dotyczy każdego z nas, w każdej dziedzinie życia. Na przykład: – być uprzejmym wobec kasjerki w sklepie – nie zajmować dwóch miejsc na parkingu jeśli wystarczy ci… Czytaj więcej »
Anna
Anna
2 lat 3 miesięcy temu

PIS wyznaje chrześcijańską zasadę: „oko za oko, ząb za ząb”. A nam się marzy normalne obywatelskie państwo, w którym wszyscy przestrzegaja prawa.

korkut
korkut
2 lat 3 miesięcy temu
Gwoli ścisłości:\n przepis „w przypadku szkód na zdrowiu zapłacisz: życiem za życie, okiem za oko, zębem za ząb, ręką za rękę, nogą za nogę, oparzeniem za oparzenie, raną za ranę, sińcem za siniec” został spisany (w Biblii, w prawie żydowskim) w V w. przed Chrystusem.\n Chrześcijańska interpretacja tej zasady, zapisana w Ewngelii, brzmi: „Słyszeliście, że powiedziano: oko za oko, ząb za ząb. A ja wam mówię: nie zwalczajcie zła złem, lecz jeśli cię ktoś uderzy w prawy policzek, nadstaw mu i drugi. A temu, kto chce się z tobą procesować o tunikę, oddaj także płaszcz. Jeśli cię ktoś zmusza, żebyś… Czytaj więcej »
Faupe
Faupe
2 lat 3 miesięcy temu

Nie zmieniano na gorsze.Taka różnica.
A Gargas czy Wildsztajn, nie należą ani nie należeli do obiektywnych dziennikarzy.

m
m
2 lat 3 miesięcy temu

Ja jednak widze pewna róznice – ogromna róznice… Wystarczy spojrzec na nazwiska, które wymieniłeś. Pan Sobala na przykład – ówczesny szef radiowej trójki… Tragedia… Pamiętny protest dziennikarzy tego radia. Audycje – słynna godzina prawdy z prawicowymi dziennikarzami, gdzie podawano jednostronny punkt widzenia. I dalej – pan Marek Pyza – dziennikarz ówczesnych Wiadomości. Do dzis go pamietam z jaka stronniczością robił materiały.. Przypomnijmy – juz za czasów PO…
PO przejęła władze w roku 2007 a ty piszesz o niby przejęciu mediów w roku 2010.

Ryszard
Ryszard
2 lat 3 miesięcy temu

w tym kontekście pójdę dalej. Bo to nie jedyne wybory wówczas, co gorsza do dominowania wszystkiego przez PO dołączył wybrany przez tych podłych Polaków wspomniany Komorowski.
Jak więc widać zgodnie z żelazną logiką pana Przemka wszystkiemu winni Polacy, więc słusznie, że teraz im wszystkim Pis da popalić. ROTFL

Bazyl
Bazyl
2 lat 3 miesięcy temu

Porównujesz nieporównywalne. PO skorzystało z prawnej okazji ponad dwa lata po przejęciu władzy. PiS w 2005 roku w miesiąc po wyborach na nocnym głosowaniu zmieniał ustawę o KRRiTV, żeby wymienić cały skład Rady. Teraz podobnie, choć robią to za pomocą ustawy medialnej tworzącej nowy twór nie mający oparcia w Konstytucji a odbierający uprawnienia organowi konstytucyjnemu. PO nie szukał nawet kruczków prawnych. Po prostu nie przyjęli sprawozdania, co zgodnie z ustawą _napisaną_przez_PiS_ było podstawą do jej rozwiązania. To prawo uchwalił PiS na nocnym głosowaniu w 2005 roku!

Elwira
Elwira
2 lat 3 miesięcy temu

a Koszalin?

Radek
Radek
2 lat 3 miesięcy temu

Halo Koszalin, żyjecie? Będzie się coś działo w sobotę w naszym mieście?

Jagoda
Jagoda
2 lat 3 miesięcy temu

Co z Austria???

Bożena
Bożena
2 lat 3 miesięcy temu

Mam nadzieję, że Gdańsk dołączy.

Ada
Ada
2 lat 3 miesięcy temu

Ja też czekam na wiadomość o pikiecie w Gdańsku!

Andrzej
Andrzej
2 lat 3 miesięcy temu

Gdansk, Zlota Brama…13:45…wiedzialem ze nie zawioda….jestem z Gdanska.

Marek z Berlina
Marek z Berlina
2 lat 3 miesięcy temu

A Berlin ? Czekamy na informację

Iga
Iga
2 lat 3 miesięcy temu

Szanowny Przemku- odpowiem Panu tak: skoro ktoś zburzył zrujnowany nie nadający się do remontu budynek ,to należy zburzyć ( z zemsty )całe miasto? Tak oto wygląda rzekoma naprawa naszego Kraju.Ową” naprawę „PIS rozpoczął od demontażu TK i bez zahamowań niszczy media .Nie wiadomo (jeszcze)na czym zakończy.Po ćwierćwieczu spokoju,w wolnej Ojczyznie PRL bis biegnie szybkimi krokami.Czyżby dawnych czasów ,PRL-owskich czasów Pan oczekiwał?Pozdrawiam

Andrzej
Andrzej
2 lat 3 miesięcy temu

poczekajmy dwa lata, a bedziemy mieli SB…Sluzbe Bogu, tylko z Bogiem nie bedzie to mialo nic wspolnego !

Andrzej
Andrzej
2 lat 3 miesięcy temu

Będę i zwołam znajomych.

Asia
Asia
2 lat 3 miesięcy temu

Nie ma odzewu z sprawie Londynu – proponuje przed ambasada o 13:00.

Anna
Anna
2 lat 3 miesięcy temu

Zaktualizujcie! W Gazecie Wyborczej ogłoszono że Łódź będzie o 12 pod TVP (narutowicza13) a w Gdańsku przy Złotej Bramie o 13.45 i stamtąd milczący pochód mieszkańców Trójmiasta przejdzie ulicą Długą w kierunku Długiego Targu. Chyba i Kielce widziałam.

Andrzej
Andrzej
2 lat 3 miesięcy temu

9 stycznia o 14:00 idę z córką na demonstrację w Opolu w obronie wolności mediów, a co Ty zrobisz dla wolności?

Andrzej
Andrzej
2 lat 3 miesięcy temu

Zabór pruski wg mapy znowu wygrywa z rosyjskim.

Andrzej
Andrzej
2 lat 3 miesięcy temu

Opole się stawi.

Irena
Irena
2 lat 3 miesięcy temu

Proponuję, abyśmy wykonali po kilkanaście niewielkich plakatów z informacją o miejscu i czasie pikiet w danym mieście i ponaklejali na słupach ogłoszeniowych. Nie wszyscy przeciwnicy pis-u śledzą informacje KOD-u.

Anna
Anna
2 lat 3 miesięcy temu

I dodatkowo stara metoda – „podaj dalej”

Andrzej
Andrzej
2 lat 3 miesięcy temu

TVP zgodnie z misją powinna być neutralna i obiektywna. Drugiego tak zmanipulowanego programu jak „Panorama” z udziałem pani Lis w dniu ogłoszenia wyroku TK w sprawie ustawy o TK autorstwa PO-PiS, nie widziałem od czasów komuny. Cały program to było przekonywanie, że to PiS się zamachnęło na TK a nie PO. Programy Lisa to czysta manipulacja widzem. Jeśli media są/były niezależne to jak mogło dojść do takich patologii w państwowych mediach?

Jedi
Jedi
2 lat 3 miesięcy temu
Nie twierdzę (twierdzimy), że poprzednia władza była idealna – ba ! na wielu przykładach widać, że nie była i dlatego ludzie poszli 25/10/2015 na wybory i władzę zmienili. Ale do diaska nikt nie dał mandatu PiSowi na łamanie kodeksów, przepisów, konstytucji i dobrych obyczajów. P. Lis ma swoje poglądy i niech je ma. To nie oznacza, że wszyscy tutaj obecni się z nim zgadzają. Są pewne wartości / zasady, które przez 26 lat udało się wypracować i w miarę działały. A PiS zachowuje się jakby znalazło TIRa z TV i mimo, że mają po już po 100 LCD na łebka,… Czytaj więcej »
Andrzej
Andrzej
2 lat 3 miesięcy temu

Tak myślałem jeszcze przed poprzednimi wyborami, a potem (w trakcie wyborów prezydenckich) dotarło do mnie, że PO to układ unijno-mafijno-medialny, którego nie da się wyplenić małymi kroczkami. Media w Polsce i UE ośmieszają naszą kulturę i wartości. Chcą z nas stworzyć bezładną masę, kultur i ludów, którą potem można bezproblemowo manipulować. To samobójstwo na własne życzenie, którego efekty możemy teraz obserwować m.in. we Francji i w Niemczech.

m
m
2 lat 3 miesięcy temu

A jak przyjdzie do TVP pan Ziemkiewicz z panem Karnowskim i panem Pyzą to będa obiektywne media??

Andrzej
Andrzej
2 lat 3 miesięcy temu

Będą przechylone w drugą stronę zgodnie z wolą większości. Dlaczego wcześniej nikt nie bronił demokracji? Dajecie się tu wszyscy wykorzystywać PO do walki politycznej. Już po wyborze Dudy na prezydenta Komorowski w „mowie gratulacyjnej” mówił o planie obozu PO – obronie demokracji. KOD to nic innego jak realizacja planu PO na walkę o władzę, pieniądze i wpływy.

Maciej z Poznania
Maciej z Poznania
2 lat 3 miesięcy temu

Nigdy nie należałem do PO i nigdy nie będę należał, nie głosowałem na PO ale to TY się mylisz

Andrzej
Andrzej
2 lat 3 miesięcy temu

chcialbym odpowiedziec „innemu” Andrzejowi….cytat: Będą przechylone w drugą stronę zgodnie z wolą większości…..JAKIEJ wiekszosci ??…Czlowieku ! na wybory nie poszlo prawie 50%, poniewaz mogli wybierac pomiedzy dzuma a cholera. Z tych co poszli na wybory, 36% oddalo glos na PIS. Jezeli skonczyles pare klas, to powinienes latwo wyliczyc gdzie jest wiekszosc..

Małgorzata
Małgorzata
2 lat 3 miesięcy temu

Zgodnie z wolą większości? Jakiej większości? Tej matematycznej w sejmie chyba, bo innej większości PIS już nawet w tej chwili nie ma! A przede wszystkim nie ma powszechnej zgodny na dewastowanie państwa. A co do manipulowania, drogi Panie, to proszę mówić za siebie. To smutne, iż nie dociera do Pana, że są w naszym kraju ludzie myślący i czujący samodzielnie. Poza tym mogę Pana pocieszyć: dla takich jak Pan, którzy muszą się obawiać manipulacji ze strony TVP zostaje zawsze telewizja TRWAM – sama obiektywność namaszczona :)

Ryszard
Ryszard
2 lat 3 miesięcy temu

Bo żeby program był obiektywny, to cały powinien udowadniać, że to PO się zamachnęło, a nie PiS, czy tak?
Panie Andrzeju w języku polskim określenia „obiektywny” i „zgodny z tym co myślę”, to nie są synonimy.
I druga sprawa językowa „TVP powinna być neutralna i obiektywna”, to też nie jest synonim dla „każdy program publicystyczny w TVP powinien być neutralny i obiektywny”. Antena, która dopuszcza różne nieobiektywne przekazy poglądów (a prawdziwy czyjś pogląd jest zawsze nieobiektywny) jest w całości obiektywna. Więcej antena, która przekazuje tylko jedne „obiektywne” poglądy jest w całości skrajnie nieobiektywna.

Andrzej
Andrzej
2 lat 3 miesięcy temu

Panorama jest programem informacyjnym a nie programem autorskim jakiegoś dziennikarza. 60% panoramy była poświęcona wyrokowi TK. Kilka razy była informacja, że wybór 3 sędziów był legalny, 1 raz że wybór 2 sędziów nielegalny (suche stwierdzenie bez innego materiału), do tego odpowiednio spreparowane „wywiady” i migawki. Sytuacja jak z kabaretu za komuny („nie mów, że koło się zepsuło, tylko że 3 dobre”).

Afinor
Afinor
2 lat 3 miesięcy temu

60% – to chyba dobrze? To dość ważna sprawa jest…
Powtarzano kilkukrotnie, że 3 sędziowie są „legalni”? To oczywiste, w świetle tego, że głowa państwa myliła się i mylnie tłumaczyła się w tej właśnie sprawie. To wynika z prostego szacunku, gdyby chodziło o prostego człowieka, pewnie powtórzyliby to góra dwa razy… 😉
„Spreparowali” wywiady? Jakieś tego dowodziki?

Afinor
Afinor
2 lat 3 miesięcy temu

„że to PiS się zamachnęło na TK a nie PO” – to zrozumiałe, bo PO przyjęła bez szemrania wszystkie wyroki TK, zaś PiS po raz pierwszy w dziejach polskiej demokracji otwarcie powiedziało TK – „spadaj”. O manipulacji u Lisa nie opowiadaj, bo widać nie widziałeś jeszcze programów Pospieszalskiego, czy videoblogów Maxa Kolonko…

syn orbana
syn orbana
2 lat 3 miesięcy temu

Szkoda ze nie zrobiliscie demonstracji jak przyjechal orban. Reakcja musi byc natychmiast a nie za 1 miesiac.

Jak ktos chowa sie i po cichu organizuje spotkania to wskazuke na zla wole. O kompromisie nie ma co marzyc poki Europa i ludzie nie zatrzymaja.

Bodzio
Bodzio
2 lat 3 miesięcy temu

Drodzy koderzy.
Namawiajcie swoich znajomych, rodziny do udziału w manifestacjach.
Walczmy o normalność w naszym kraju.

Witold
Witold
2 lat 3 miesięcy temu

adres budynku TVP jest niepoprawny, powinno być Wołoska 17.

Maciej
Maciej
2 lat 3 miesięcy temu

Moim marzeniem jest by kilku znawców konstytucji i prawa napisało konstytucję na nowo, przede wszystkim zmieniając ordynację wyborczą. Zmniejszyć ilość posłów, głosowanie nie na partie i nie według kolejności na liście, dodatkowo ukrócić migrację kandydatów do okręgów gdzie nie są znani społeczeństwu. Myślę że pod dobrymi zmianami podpisze się większość obywateli i wiosna będzie nasza.

Bazyl
Bazyl
2 lat 3 miesięcy temu

Ale przecież teraz nie głosuje się zgodnie z listą. Tak było z 20 lat temu! Teraz jak kandydat z listy będący na piątej pozycji dostanie więcej niż kandydat z jedynką to on wchodzi pierwszy. Znane są przypadki, gdy jedynki nie wchodziły. Chociażby Krzaklewski, Rostowski (do parlamentu UE). Jedynka ma znaczenie tylko psychologiczne.

Afinor
Afinor
2 lat 3 miesięcy temu

Konstytucję na nowo? A czemu? Mnie się podoba ta co jest. Głosowanie nie na partie? A niby na co? Mit o kolejności na liście wyjaśnił już Bazyl. Ordynacja nie jest sama w sobie zła. Można oczywiście zawsze wszystko ulepszać, ale nie widzę w niej niczego ułomnego. Demokracja przeżywa ciężkie chwile, nie przez konstytucję, tylko pewną partię, która zdecydowała się ją złamać. W każdej ordynacji, czy konstytucji coś takiego może nastąpić.

K.
K.
2 lat 3 miesięcy temu

dokładnie, dlaczego od razu czepiają się konstytucji ? Problem lezy dziś w partii rzadzacej i popieriajacej ja „Najwyższemu” który działa wygląda na to ze zgodnie z wola „Prezesa” pokazując wyzszosc PISu w nie do końca prawnych działaniach.

Andrzej
Andrzej
2 lat 3 miesięcy temu

A ja myślę, że atak na demokratyczne instytucje przekroczył masę krytyczną.
W tej sytuacji działania w ramach KOD powinny być znacznie wzmożone, jakkolwiek
i to wydaje się niedostateczne wobec naporu.
Czy sądy i prokuratorzy zabiorą się do wykonywania prawa w zakresie odpowiednich
paragrafów za naruszanie konstytucji?

Igor
Igor
2 lat 3 miesięcy temu

Coś wiadomo w sprawie Łodzi? Pani Anna pisała, że podobno Narutowicza 13 o 12. Czy jest, albo będzie jakieś potwierdzenie? Jeśli miałbym być jedyny, to pojadę do stolicy. Prosiłbym więc o jakąkolwiek informację.

Luca
Luca
2 lat 3 miesięcy temu

Nie mam konta na fej-zbuku i mieć nie będę, ale macie moje wirtualne polubienie!
Do zobaczenia w Krakowie sobota 14:00 Radio Kraków

Marek z Berlina
Marek z Berlina
2 lat 3 miesięcy temu

Juz nie wolne. Notariusz kaczynskiego podpisał niezgodna z unijnymi zasadami o demokracji. Za pozna nasza reakcja. Kończy się demokracja w Polsce.

Anna
Anna
2 lat 3 miesięcy temu

TYm bardziej musimy protestowac

Antoni
Antoni
2 lat 3 miesięcy temu

A Radom, dlaczego nie ma Radomia, moze pod pomnikiem Lecha i Marii Kaczyńskich??

Bozena
Bozena
2 lat 3 miesięcy temu

Zamiast wyprowadzać ludzi na ulice i organizować mało skuteczne pikiety, należałoby jak najszybciej przejść do bardziej efektywnych form działania i niezwłocznie zająć się organizacją społecznego REFERENDUM w sprawie SKRÓCENIA KADENCJI obecnego parlamentu.

„Gandyzm” w konfrontacji z tak chamskim przeciwnikiem, to oględnie mówiąc ….naiwność.

Pewnie w międzyczasie duży odsetek z tych którzy głosowali na PiS zmieniło zdanie, a ci którym nie chciało się ruszyć tyłków do wyborów, bądź nie widzieli wówczas innej alternatywy, teraz masowo ruszą do urn.

Andrzej
Andrzej
2 lat 3 miesięcy temu

Czy Pani naprawde wierzy ze oni zgodza sie na Referendum ?……..NIGDY !!! Tak jak nigdy juz nie dojdzie w Polsce do WOLNYCH wyborow parlamentarnych….

Darek
Darek
2 lat 3 miesięcy temu

„REFERENDUM w sprawie SKRÓCENIA KADENCJI obecnego parlamentu.”Dobry pomysl ,ale trudny.Mozna zbierac podpisy np. 5 milionow i je na pikietach prezentowac. Tak jak pisiaki z rzekomymi 3 trzema milionami (6-latki itp.)

Mariusz
Mariusz
2 lat 3 miesięcy temu
Pozdrawiam Izę – ponawiam pytanie : co z TORUNIEM??? Prośba do Admina – zmieńże proszę kolego sortowanie komentarzy: najnowsze na górze. Korzystam tylko z tej strony – pisałem już, że nie mam fbooka… Myślałem, że o tym czasie będziemy w innym miejscu, że w zakładce Regiony będą Regiony, a tam dyskusje , propozycje spotkań, wspólne działania. Oni działają na szkodę Polski – trzeba przeciwdziałać. Za chwilę min. Szyszko wytnie nam Puszczę Białowieską ( dlaczego nie został dostatecznie napiętnowany za swoje decyzje z ostatniego dnia bycia ministrem poprzednio – przypominam :dotacja na geotermię dla Rydzyka i przede wszystkim – zmiana norm… Czytaj więcej »
Iza
Iza
2 lat 3 miesięcy temu

Dziękuję za pozdrowienia, również pozdrawiam ciepło, jak na razie z rachunków wychodzi, że będzie nas przynajmniej troje pod pomnikiem Kopernika w sobotę :), Jeśli każdy z nas zabierze ze sobą kilku znajomych, a oni swoich znajomych to się uda. Nie ma się co poddawać, trzeba działać.
To jest też mój kraj i nie życzę sobie, żeby mnie wyzywano od gorszych sortów, zabraniano samodzielnego myślenia i nakazywano ” jedynie słusznego ” światopoglądu…Przyjaciele KODowcy do zobaczenia w Toruniu.

Stanisław
Stanisław
2 lat 3 miesięcy temu

Próby ograniczenia wolności mediów należy traktować jako krok w kierunku wprowadzenia pewnych zawoalowanych form cenzury.W minionych latach było wiele form zawłaszczania przez różne partie mediów,- nazywam to partyjnictwem.Obecnie jest to wyjątkowo jaskrawe i połączone ze szkodliwymi działaniami w innych dziedzinach życia publicznego.W TVP1 jest taki program filmów dokumentalnych BBC w Jedynce.Chciałoby się aby media publiczne miały ten standard BBC! Obecne działania stoją z nim w zupełnej sprzeczności!

Filip
Filip
2 lat 3 miesięcy temu

Tarnów !!! co z Tarnowem ? gdzie się spotykamy ? Rynek czy pod RDN ?

Zbyszek
Zbyszek
2 lat 3 miesięcy temu
Wysłałęm e-mail na adres ` malgorzata.frac@komitetobronydemokracji.p` l z zapytaniem: *Czy przewiduje się powołanie koła/oddziału KODu w Gdyni? Pozdrawiam Z.J.* 1/.e-mail do mnie powrócił – Mail Delivery Subsystem 22:04 (0 minut temu) Delivery to the following recipient failed permanently: malgorzata.frac@komitetobronydemokracji.pl Technical details of permanent failure: Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain komitetobronydemokracji.pl by komitetobronydemokracji.pl. [79.96.17.51]. 2/. pytanie pozostaje aktualne…
Tadeusz
Tadeusz
2 lat 3 miesięcy temu

W Kielcach pikieta odbędzie się pod pomnikiem H. Sienkiewicza na koncu ul. Sienkiewicza w pobliżu siedziby TV w KCK.

Mike
Mike
2 lat 3 miesięcy temu

Gdzie spotykamy się w Kielcach? Ulica Sienkiewicza jest bardzo długa…

ela
ela
2 lat 3 miesięcy temu

pod pomnikiem H.Sienkiewicza w Kielcach

Maciek_POZ
Maciek_POZ
2 lat 3 miesięcy temu

Wszyscy do Poznania! Krainy rozsądku, poszanowania prawa i porządku. Dobra atmosfera, uśmiechnięci ludzie. Są ludzie z różnych opcji politycznych: liberałowie, lewica, wyborcy centrum i nikt do gardeł sobie nie skacze. Na partię rządzącą, dzięki której mamy teraz to zamieszenie, głosował ledwie co piąty poznaniak, czyli tyle ile ta partia ma realnego elektoratu. Jest nas dużo, będzie więcej!

Romek
Romek
2 lat 3 miesięcy temu
I wreszcie mamy rzeczywistość Bo pokonano taką wadę Że rząd nie robił nic (na szczęście) Teraz ze wszystkim „damy radę” Nocą się zgwałci konstytucję Na każdą nasra się zasadę A ci (co mogą) nic nie mogą Posłusznie bąkną „damy radę” Rozdupią sądy zgwałcą teatr NATOwskim zajmą się wywiadem Dla społeczeństwa mają przecież Współcześnie brzmiące „damy radę” Pan Witek co tradycję kocha Z niejednym zmierzył się wywiadem I choć się z płaczem śmiech pomieszał Pcha go do przodu „damy radę” Rower do szafy solar z dachu Warzywnym nie chwal się obiadem Z tego wyleczą cię choć nie chcesz I uspokoją :… Czytaj więcej »
katarzyna
katarzyna
2 lat 3 miesięcy temu

Manifestacja z wyrazami poparcia dla J Kurskiego??? Oni działają szybciej niż my się zbierzemy!

Mariusz
Mariusz
2 lat 3 miesięcy temu

Niestety. Działają. A nadal nie wiadomo „Co z Toruniem”? Będzie kilka, może kilkadziesiąt osób o 12tej pod Kopernikiem – będą mieli argument, że słabnie opór.Czy Panie koordynatorki z Torunia już nie działają – ostatnio była nawet propozycja załatwienia lepszego nagłośnienia.

Mirek
Mirek
2 lat 3 miesięcy temu

Z informacji zasięgniętych u „źródeł”, manifestacja w najbliższą sobotę planowana jest tylko w tych miastach gdzie znajdują się oddziały telewizji TVP.
Na pytania o Toruń możemy planować sobie czas na dzień 23 stycznia 2016 godz. 12.00. Pozdrawiam

Jadwiga
Jadwiga
2 lat 3 miesięcy temu

Powinniśmy manifestować bez względu czy mamy oddziały czy nie, media docierają wszędzie. Moc w jedności całego kraju… Czyżby media w Toruniu były jedyne słuszne? :)

wpDiscuz